dinsdag 3 december 2013

Mijn eerste kerststicherie

                                 Hoi Allemaal,
Het begint zo langzamerhand tegen de kerstdagen aan te lopen en ieder jaar sta ik weer voor een dilemma. Overal zie je rood, groen en wit maar ikzelf houdt meer van zachte tintjes en zoals jullie misschien wel gemerkt hebben ben ik een meisje dat erg van roze houdt. Ook heb ik door Sonja ( Seizoentje -Sonja) het stitchen ontdekt en dit vind ik erg leuk om te doen. Dus ben ik op zoek gegaan naar kerstpatroontjes om te stitchen en kwam ik op het leuke boek Brodez avec Amour waar heel veel leuke sticherietjes in staan.
Maar allemaal in rood met ecru.

 Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik met de katoen van D.M.C. in mijn favoriete kleur oud roze die ik nog over had en die heel goed te splitsen valt zodat je er goed mee kunt borduren mee aan de slag gegaan. Het was wel even een kunst om het patroon goed op het vilt te krijgen. Carbonpapier pakt niet op vilt en toen ik het patroon er bovenop gespeld had en dit geborduurd vond ik de steekjes niet mooi aansluiten.Ik kreeg toen een tip van Cindy ( Cindy at her country )om met een lichtbak het patroon over te tekenen .Dit was nog best een klusje omdat de lichtbak maar met moeite het patroon zichtbaar liet worden.
Daarna ben ik gaan borduren en heb toen ik het sterretje in elkaar heb gezet voor de nodige kerst-bling-bling er zilveren lovertjes op genaaid. Een lusje eraan met een lintje en nog twee grotere lovertjes en klaar is mijn kersthanger die door de kleurtjes precies past bij de rest van de aankleding in mijn huis!! Mijn mannen laten het oogluikend toe al dat toenemende roze maar zolang moeders er blij van wordt laten ze het oogluikend toe!!

6 opmerkingen:

  1. Hai Monique,

    Ik vind je kerstster prachtig geworden...en het lijkt me ook een leuk werkje om te doen.
    Ik ben benieuwd naar wat je nog meer gaat maken.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie ster !! prachtig hoor...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een mooi kunstwerkje geworden. Je moest er wel wat voor over hebben, maar het is prachtig gelukt! Ik heb ook weleens zoiets gedaan, maar dan op een hele simpele manier, je ziet het bij 'warmte in huis', november 2012 op mijn blog...
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem prachtig geworden!
    Zelf gebruik ik altijd mijn lichtbak voor het overtekenen en dat overtekenen doe ik met een verdwijnstift die ik ooit een keer kocht bij Niels Holgersson. http://www.catalogusnielsholgersson.nl/index.php
    Misschien heb je er wat aan.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nu de eerste keer dat ik van stitchen hoor, lijkt mij wel leuk om doen. Je ster is prachtig geworden en het zachte van de vilt straalt warmte uit. Heel mooi, ook van kleur.
    Geniet ervan!
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een mooie ster heb je gemaakt, dit is een leuk idee om te stitchen op vilt, ik vind het er zo lekker 'winters" uitzien. Goed van je dat je doorgebeten hebt want dan ben je achteraf twee keer zo blij met je werkje :) Geniet lekker van je mooie handwerk. Ik geloof graag dat het 'roze' oogluikend toegelaten word, zo gaat dat hier ook hoor, er is hier maar één plekje heilig in huis voor manlief: de tv ;)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Ik vind het enorm leuk om ze te lezen. Je mag eerlijk vertellen wat je ervan vind. Ook als je het minder mooi vind!!