maandag 16 december 2013

Advent


 De voorbereidingen voor de kerst zijn ook in huize Leonhart in volle gang. Tussen alle drukke werkzaamheden door probeer ik ook mijn huis gezellig voor de kerst te maken. Zo ook deze adventkalender te voorschijn gehaald. Deze heb ik vorig jaar al gemaakt naar een idee van Sezoentje Sonja
http://sezoentje-sonja.blogspot.nl/2011/12/aftellen-naar-kerst.html ) Maar ik heb deze kalender nog niet eerder op mijn blog laten zien dus alsnog bij deze mogen jullie een kijkje nemen.

Van karton heb ik de blaadjes voor het boekje uitgesneden en deze met boek-bind-ringen aan elkaar gemaakt .De plaatjes had ik toen Sonja ze op haar blog gezet heeft allemaal opgeslagen en zo kon ik er mee aan de slag gaan toen ik een gaatje vond om er mee te gaan fröbelen. 


Elk blad heb ik versierd met met mooi scrapboekpapier en versierd met lint en leuke uitgestansde mallen. Helaas moest ik het rustig houden omdat het boekje anders te dik zou worden. Hieronder een kleine impressie van het boekje een                                                                                                                                           











 Het boekje heeft een gezellig plaatsje gekregen  samen met wat andere gezellige kerstspulletjes.

 Over de stolp hangt de rozenkrans die nog van mijn moeder is geweest en die zij de laatste uren die zij nog leefde constant bij zich had dus jullie begrijpen dat die krans heel veel emotionele waarde voor mij heeft.


 Ook heb ik al eerder verteld dat ik van een eenvoudige kaarsenstandaard een leuke advent kaarsenstandaard  heb gemaakt .Het is zo gezellig als hij brandt!! 
Ik hoop dat jullie net zoveel plezier aan beleven als ik om alles gezellig te maken in huis voor kerstmis! Bedankt dat jullie weer even zijn langs geweest en natuurlijk ook voor alle lieve berichtjes die jullie achterlaten. Ik ben er altijd erg blij mee!! liefs van mij!!                                                             


9 opmerkingen:

  1. Hey Monique, dat ziet er gezellig uit. En met zo'n mooie kalender kan het aftellen naar kerst echt beginnen hé. Fijne dagen. Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kalender is super leuk zeg! wat een leuk idee om zoiets te maken.
    En het staat weer gezellig in zo`n mooi hoekje..

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je heel mooi gedaan, zo leuk afgewerkt. Staat mooi bij de rest van je spulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je er een prachtige kalender van gemaakt. Heerlijk hè, om zo de dagen naar kerst af te tellen :)
    Je hebt er een heel mooi hoekje van gemaakt, zo word het steeds gezelliger in huis :)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat jij de zelfde afbeeldingen van Sonja gebruikt hebt als ik en toch weer helemaal anders als dat ik gedaan heb! Dit vind ik ook een super leuk idee.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben helemaal weg van die kalender, leuk idee!
    Je kersthoekje ziet er heel gezellig uit Monique en fijn dat je moeder op deze manier ook bij jullie is tijdens de kerstdagen!
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh wat een geweldige kalender en zeker om ook eens uit te proberen want het is zo wel een erg knus hoekje geworden
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat prachtig zeg die adventskalender, echt super!!!!
    Zulke mooie afbeeldingen en met zulke leuke details.
    Ja heerlijk is dat he om zo je huis een beetje in kerststemming te brengen en te genieten van de dagen voor de kerst.
    Fijne avond.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat was een leuke adventkalender waar je aardig wat werk in hebt gestopt! Eigenlijk zie je ze niet vaak meer gewoon zo, in een omklap-boekje. Superidee voor volgend jaar! (als ik het niet vergeet :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje. Ik vind het enorm leuk om ze te lezen. Je mag eerlijk vertellen wat je ervan vind. Ook als je het minder mooi vind!!